Verhoog je omzet

 In Marketing, Zoekmachine (SEO)

Bezoekers op je website krijgen is een uitdaging. Bezoekers op je website houden, is misschien nog wel een lastigere klus. Uit onderzoek blijkt dat je gemiddeld 15 seconden de kans krijg om je bezoeker te overtuigen, voordat deze verder klikt.   15 heel belangrijke seconden. Maar hoe zorg je ervoor dat je jouw bezoeker vasthoudt? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat jouw bezoekers ook daadwerkelijk iets bij je kopen? Wij geven je vijf belangrijke tips waarmee je jouw omzet verhoogt.

  1. Koop nu

Gemak dient de mens en dit geldt zeker voor online winkelen. Hoe makkelijker je het maakt voor je bezoekers, hoe meer je verkoopt. Hoe je dit doet? Door kopen met één muisklik mogelijk te maken. Voorzie alles van een ‘koop nu’ knop, waarmee jouw bezoekers het product direct aan hun mandje kunnen toevoegen. Plaats een ‘koop nu’ knop bij je afbeeldingen, aanbiedingen, lookbooks, reviews en bij alle andere dingen waar jouw producten te zien zijn.

  1. Maak het afrekenen gemakkelijk

Het vervelendste onderdeel van online shoppen? Het afrekenen natuurlijk. Zodra er betaald moet worden, klikken veel bezoekers weg. Wil jij voorkomen dat jouw bezoekers er massaal vandoor gaan? Maak het afrekenen dan zo gemakkelijk mogelijk. Verdeel het proces in duidelijke en korte stappen en vraag nooit meer gegevens dan noodzakelijk is. Ook je woordkeuze is belangrijk. ‘Koop nu’ is vele malen aantrekkelijker om op te klikken dan ‘betaal nu’. Of wat dacht je van een ‘Ik wil het!’ knop?

  1. Conversie verhogers

Tijdelijke aanbiedingen zijn een goede manier om je conversie te verhogen. De flexibiliteit om real time aanbiedingen uit te breiden en prijzen aan te passen is op dit moment een leuke extra, maar zal in de toekomst steeds belangrijker worden. Je bezoekers specifieke acties aanbieden en hen op de hoogte houden van je voorraadupdates, maakt hun winkelervaring aantrekkelijker en makkelijker. 

  1. Inspireer je bezoekers

Mensen hebben het druk en hebben geen tijd om allerlei verschillende keuzes tegen elkaar af te wegen. Maak het je bezoekers daarom gemakkelijk door hen hierbij te helpen. Hoe? Bijvoorbeeld met shop-the-look acties en het tonen van suggesties van items die bij elkaar passen. Dit maakt het voor je bezoekers en stuk gemakkelijker en vergroot de kans dat ze iets bij je kopen.

  1. Analyseer en verbeter

Meten is weten. Alle ondernemers zouden hun marketing moeten analyseren. Vanaf het binnenhalen van je bezoekers tot het afrekenen en daarna. Wat werkt wel en waarbij haken bezoekers juist af? Door deze gegevens te analyseren kan je jouw strategie constant verbeteren.

 

 

 

Recente berichten

Laat een comment achter