Email marketing

 In Marketing

E-mail is een belangrijk communicatiemiddel voor ondernemers. Er worden talloze e-mails verstuurd: periodieke nieuwsbrieven, buzzmailings met een speciale boodschap en verzoeken om vragenlijsten in te vullen. E-mail is een makkelijke, goedkope en snelle manier om met je doelgroep te communiceren. Maar hoe effectief is dit marketingmiddel eigenlijk?

Ruim 4 miljard e-mailaccounts

Hoe effectief is e-mailmarketing? E-mail biedt enorm veel kansen voor bedrijven. Vorig jaar waren er wereldwijd maar liefst 4,1 miljard e-mailaccounts. Dat zijn enorm veel potentiële consumenten. Meer dan 90% van de gebruikers leest dagelijks in hun e-mail.

Meer bestellingen dankzij mailings

Uit de infographics leren we dat e-mail zeer effectief is als marketingmiddel. Consumenten die e-mails ontvangen spenderen 83% meer. Ook bestellen deze consumenten 28% vaker dan consumenten die geen e-mails ontvangen.

Let op

Meer dan driekwart van de verzonden e-mails wordt binnen de eerste twee dagen na verzending geopend. Bijna de helft van de abonnees doet dit op een mobiel apparaat. Dit is dus een belangrijk punt om op te letten: zorg ervoor dat je mailing geoptimaliseerd is voor smartphones en tablets. 69% van de consumenten geeft aan dat ze mailings verwijderen als deze niet geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik.

Een ander punt dat veel aandacht verdient, is de onderwerpsregel van je e-mails. Van de ondervraagde consumenten geeft 64% aan dat ze door het onderwerp van een mailing getriggerd worden om deze te openen.

Effectieve e-mailmarketing

E-mail is dus zeker een effectief marketingmiddel dat veel kansen biedt, zolang je rekening houdt met bovenstaande aandachtspunten. Meer weten over e-mailmarketing? Bekijk de onderstaande infographics.

e-mailmarketing

Wil jij ook profiteren van succesvolle e-mailmarketing? Laat ONLINY met je meedenken. Samen zetten we een campagne op die bij jouw bedrijf past en jouw (potentiële) klanten aanspreekt.

Recente berichten

Laat een comment achter